Zorgbemiddeling helpt bij het vinden van passende zorg

Met zorgbemiddeling helpen zorgverzekeraars mensen succesvol met vragen over hun zorg of de zorg voor hun naasten.

Ziekenhuisgang waarin een ziekenhuisbed wordt geduwd door een verpleegkundige.

Zorg gaat over mensen. Iedereen die zorg nodig heeft, heeft recht op de juiste zorg. Het vinden van deze zorg is soms lastig. Met zorgbemiddeling helpen zorgverzekeraars mensen succesvol met vragen over hun zorg of de zorg voor hun naasten. Hier vind je twee mooie voorbeelden van succesvolle zorgbemiddeling Wachtlijstbemiddeling – Zilveren Kruis en Menzis (Bijna 100 dagen wachttijdwinst per klant door bemiddeling).

Op de website Mijnzorgverzekeraar.nl staat in beeld en tekst simpel en overzichtelijk meer informatie over zorgbemiddeling. En vind je ook van alle zorgverzekeraars het telefoonnummer dat je kunt gebruiken.

Het is voor zorgverzekeraars belangrijk dat er meer transparantie komt over de wachtlijsten, om twee redenen. Allereerst om mensen te helpen om via actieve zorgbemiddeling sneller zorg te krijgen en om hier bij het inkopen van zorg rekening mee te houden zodat zorgcapaciteit wordt geoptimaliseerd.  Nu moeten zorgverzekeraars wachten tot de verzekerde zich meldt; daardoor kunnen zorgverzekeraars niet proactief mensen helpen en hebben zij onvoldoende overzicht.

 

Uitgelichte artikelen

Bekijk alle berichten

ZN viert 30-jarig bestaan tijdens lustrumcongres

Waar kijk je op terug als ‘dertiger’? Wat is je blik vooruit op de toekomst en hoe verbind je je met de mensen om je heen? Zorgverzekeraars Nederland bekeek het woensdag 26 november allemaal tijdens het ZN 30 jaar lustrumcongres.

Passende zorg

Wet kwaliteitsregistraties zorg aangenomen: belangrijke stap voor uitkomstgerichte en passende zorg

Zorgverzekeraars zijn blij dat de Wet kwaliteitsregistraties zorg door de Eerste Kamer is aangenomen. Deze wet vormt een stevige en langverwachte basis om kwaliteitsregistraties in de medisch-specialistische zorg beter te organiseren en te borgen. Voor zorgverzekeraars is dit een cruciale stap in de verdere ontwikkeling van uitkomstgerichte zorg en het realiseren van passende zorg voor elke patiënt.

Digitalisering

Werkbezoek van ZN aan Altide: zorg op afstand, altijd dichtbij

ZN ging op werkbezoek bij Altide om te zien wat de mogelijkheden zijn van digitale zorg. Altide is een medisch servicecentrum dat 24 uur per dag, 7 dagen per week zorg op afstand levert aan ruim 200 zorgorganisaties in Nederland.

Bekijk alle berichten